Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Mia Hansson - 15 januari 2012 19:40

Då har min man åkt och det känns redan tomt...4 nätter utan han hemma.

Jag är van att ha det såhär men det är ändå ledsamt då han åker.

Förra veckan då var det 4 år sen min mamma gick bort...i tisdags var det den dagen. Då hade jag gärnat velat haft han hemma på kvällen för det var så mycket tankar om just mamma. Tänk att det aldrig kan släppa, saknaden o sorgen efter henne. Jag vet att hon har det bra på andra sidan och att det var det rätta eftersom hon var så pass sjuk som hon var, men ändå...

Jag kan vara jätte avis på människor runt omkring mig som har sin mamma. T ex om man är och shoppar och någon i min ålder gör detsamma med sin mamma, då tänker jag ofta att jag skulle oxå vilja det...

Eller man hör andra säga att idag ska jag åka hem till mamma och fika eller äta midda...

Tänk vad mysigt det var då jag oxå kunde göra det. Jag missunnar inte andra att ha sin mamma utan det är ren avuns sjuka från min sida.

Mamma och jag hade bra kontakt och vi pratade med varann varje dag i telefon ( vi bodde 40 mil ifrån varandra dom sista åren då hon levde) om allt och ingenting. Ibland var hon ledsen då vi pratade för att hon mådde så dåligt, det gjorde ont i mig, men oftast var hon glad. 

Hon va bara 63 år då hon dog och det är ju för tidigt. Hela tiden var jag vid hennes sida de sista 10 dagarna. Jag var brevid henne då hon tog sitt sista andetag, det är jag glad över för mitt i sorgen så var det så rofullt då hon drog sitt sista andetag. Allt blev genast så tyst...konstigt tyst. Alla mina syskon med respektive och barn var där...pappa oxå.. Ja tänk va fort en livslåga kan sluta brinna.

Pappa finns kvar i livet och det hoppas jag att han ska göra i många år till. Älskar dig Pappa   


Av Mia Hansson - 15 januari 2012 18:24

Jaha då var då kvällen kommen. Barnen har myst ner sig i soffan o tittar på barnprogram...snart dax att sova så de orkar upp imorgon.

Själv ska jag nog krypa ner i soffan oxå o titta på tv då min man åkt iväg för en ny vecka på sitt jobb. Detta hatar jag på söndagar då min man åker...blir så trist att gå o lägga sig då, ingen som ligger brevid.

Denna vecka har jag inga planer mer än att hämta o lämna barn, jobba, laga mat, lägga barn osv osv.... Tänk vad veckorna är lika. Samma rutiner... samma samma....måndag som onsdag... Men ändå älskar jag livet och känner att rutiner är bra för både oss vuxna och för barnen.

Veckans midda har jag börjat planera lite smått i mitt huvud, ja jag vet att jag tänker för långt fram, men jag tycker det är skönt att veta i förväg saker och ting. Tycker det är svårt att komma på lätt mat då man inte har samma tid till matlagning som på helgerna. Tänk om man skulle ha råd att ha en liten kock hemma haha....då skulle jag må  


Av Mia Hansson - 15 januari 2012 09:39

Hummm söndag o jag känner lite ångest över att jag sovit bort helgen. Och med sovit bort menar jag att jag somnat tidigt... På morgonen har jag allt varit uppe typ vid 8.30

Det jag inte fattar är varför jag ska känna mig stressad av att jag somnat tidigt. Jag är ju ledig o trött efter en veckas arbete.

Mina veckor är ganska tuffa imellan åt då jag har min man som ligger ute på jobb, åker söndag eller måndag o kommer hem torsdag kväll. Alltså är det bara jag o barnen hemma i veckorna. Jag klarar av det bra o jag gnäller inte, bara att man blir lite trött ibland. Jag har ju faktiskt haft det såhär i 8 år, att min man legat ute på jobb.

Ibland undrar man hur et skulle va om han jobbade hemma o kom hem varje kväll....det kanske inte skulle funka med tanke på att jag har ju skapat mina egna vanor m.m  Jaja detta blev ett litet sidospår till min början på detta inlägg.


Söndag, vad ska man göra idag då. Ska bara va idag tror jag. Mysa o ta det lugnt...längtar redan till nästa helg då jag förhoppningsvis är lite piggare hihihi.

Presentation


Livet i all enkelhet

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mia

Mia


Ovido - Quiz & Flashcards