Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Ensam men ändå inte...

Av Mia Hansson - 15 januari 2012 19:40

Då har min man åkt och det känns redan tomt...4 nätter utan han hemma.

Jag är van att ha det såhär men det är ändå ledsamt då han åker.

Förra veckan då var det 4 år sen min mamma gick bort...i tisdags var det den dagen. Då hade jag gärnat velat haft han hemma på kvällen för det var så mycket tankar om just mamma. Tänk att det aldrig kan släppa, saknaden o sorgen efter henne. Jag vet att hon har det bra på andra sidan och att det var det rätta eftersom hon var så pass sjuk som hon var, men ändå...

Jag kan vara jätte avis på människor runt omkring mig som har sin mamma. T ex om man är och shoppar och någon i min ålder gör detsamma med sin mamma, då tänker jag ofta att jag skulle oxå vilja det...

Eller man hör andra säga att idag ska jag åka hem till mamma och fika eller äta midda...

Tänk vad mysigt det var då jag oxå kunde göra det. Jag missunnar inte andra att ha sin mamma utan det är ren avuns sjuka från min sida.

Mamma och jag hade bra kontakt och vi pratade med varann varje dag i telefon ( vi bodde 40 mil ifrån varandra dom sista åren då hon levde) om allt och ingenting. Ibland var hon ledsen då vi pratade för att hon mådde så dåligt, det gjorde ont i mig, men oftast var hon glad. 

Hon va bara 63 år då hon dog och det är ju för tidigt. Hela tiden var jag vid hennes sida de sista 10 dagarna. Jag var brevid henne då hon tog sitt sista andetag, det är jag glad över för mitt i sorgen så var det så rofullt då hon drog sitt sista andetag. Allt blev genast så tyst...konstigt tyst. Alla mina syskon med respektive och barn var där...pappa oxå.. Ja tänk va fort en livslåga kan sluta brinna.

Pappa finns kvar i livet och det hoppas jag att han ska göra i många år till. Älskar dig Pappa   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Hansson - 25 januari 2012 15:50

Ja vad säger man...grrrrr ... Ä på ett dåligt humör idag, kan det va pms som spökar. Känns som om jag hugger på minsta lilla. Trött som bara den är jag oxå.   Imorrn ska jag jobba igen och det känns skönt. Varit hemma 2 dagar med minstingen s...

Av Mia Hansson - 21 januari 2012 08:29

Frosten ligger vit på taken.... Idag är det riktigt kallt ute, det har även lovats snö idag.... Min älskling har tagit med sig lilleman till skogen för att jaga. Rasmus är nog mest ute efter den grillade korven tror jag. Den ungen ä ju en sådan k...

Av Mia Hansson - 18 januari 2012 20:16

Slänger in en lite bilder så här på kvällen. Idag är jag trött. Sitter just nu o tar ett varmt fotbad...eller ja det var varmt från början i allafall men nu börjar det kyla av hahaha... Barnen dom små sover sött och hoppas att de gör det hela natte...

Av Mia Hansson - 18 januari 2012 20:12

   

Av Mia Hansson - 17 januari 2012 21:19

Barnen har nu somnat. Själv har jag tagit en varm dusch o krupit upp i soffan. Brevid mig strålar värmen från kaminen. Den här stunden på kvällen då huset är tyst är skön, det händer inte så ofta faktiskt. Oftast brukar jag nästan komma i säng vid sa...

Presentation


Livet i all enkelhet

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mia

Mia


Skapa flashcards